لار پایین

399

لار پایین

لار پایین روستایی در دهستان حرمک بخش مرکزی شهرستان زاهدان استان سیستان و بلوچستان ایران است. اکثر ساکنین روستای لار پایین از طائفه حسن زهی هستند. ...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای لار پایین

لار پایین

لار پایین روستایی در دهستان حرمک بخش مرکزی شهرستان زاهدان استان سیستان و بلوچستان ایران است. اکثر ساکنین روستای لار پایین از طائفه حسن زهی هستند.

جغرافیا

این روستا دارای یک رشته قنات می‌باشد که زمین‌های کشاورزی را آبیاری می‌کند عمده کشاورزی کاشت علوفه گندم جو و ذرت و همچنین سبزی جان این درختان انجیر آمار و پسته در باغ‌ها مشاهده می‌شود و محصولات به زاهدان جهت فروش آورده می‌شود.

روستای لار پایین که در ۱۵ کیلومتری شمال شرق زاهدان قرار دارد دارای دهیاری مدرسه ابتدایی مسجد و همچنین آب و برق بوده و تا زاهدان جاده آسفالته دارد و تا مرز پاکستان کمتر از ده کیلومتر فاصله دارد.

از ارتفاعات مهم کوه لار می‌باشد که از تنوع گیاهی و جانوری برخوردار است و در تنگه لار نیزارهایی وجود دارد و می‌توان با برنامه‌ریزی مناسب و ایجاد راه تفرجگاهی برای شهر نشینان و گردشگران ایجاد نمود از گیاهان می‌توان به گز نی و انجیر و.. نام برو بز کوهی و میش در کوه‌ها یافت می‌شود و گاه گاهی پلنگ ایرانی در نیزارها سری می‌زند همچنین انواع پرندگان مهاجر نیز دیده می‌شوند.

جمعیت

بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این روستا ۵۱۰ نفر (۱۲۳خانوار) بوده‌است.

منابع

خاطرات شما از سفر به لار پایین نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.