معرفی و اطلاعات کامل شهر جوکار

7.4K

جوکار

جوکار شهری است در استان همدان ایران. این شهر مرکز بخش جوکار در شمال غربی شهرستان ملایر است. در سال ۱۳۸۱ با مصوبه هیئت دولت با ادغام دو روستای جوکار و ...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی شهر جوکار

جوکار

جوکار شهری است در استان همدان ایران. این شهر مرکز بخش جوکار در شمال غربی شهرستان ملایر است. در سال ۱۳۸۱ با مصوبه هیئت دولت با ادغام دو روستای جوکار و عباس‌آباد تشکیل شد جوکار بعد از ملایر و ازندریان و علی آباددمق بزرگترین شهر شهرستان ملایر است این شهر در سر مسیر ملایر و همدان قرار دارد و قرار گیری بر سر راه این محور از عوال پیشرفت این شهر بوده‌است.

جمعیت

جمعیت شهر جوکار براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۰، جمعیت آن ۲٬۴۲۵ نفر (۶۴۴ خانوار) بوده‌است.

موقعیت

فاصله این شهر تقریبا” با شهر ملایر حدود ۲۳ کیلومتر است شهر جوکار با روستاهایی چون حسین‌آباد شاملو، کسب، ننج، همسایه است.

== جاهای دیدنی ==تپه نوشیجان

بخش جوکار

بخش جوکار، از توابع فرمانداری ویژه شهرستان ملایر، متشکل از سه شهر جوکار و ازندریان و اسلام‌شهر آق‌گل سه دهستان جوکار، ترک غربی و المهدی و دارای ۴۲ روستا، بر اساس آخرین سرشماری انجام شده در سال ۱۳۹۰ دارای ۱۱۷۴۹ نفر جمعیت شهری و ۲۷۹۱۲ نفر جمعیت روستایی در نیمه شمالی شهرستان ملایر واقع شده.

منابع

اطلس گیتاشناسی استان‌های ایران، تهران: مؤسسه جغرافیایی و کارتوگرافی گیتاشناسی، ۱۳۸۳ خ.

خاطرات شما از سفر به جوکار نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این شهر سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.