معرفی و اطلاعات کامل شهر قهاوند

15K

قهاوند

قَهاوَند مرکز بخش شرا شهرستان همدان است. جمعیت شهر قهاوند ۷۳۵۶ نفر در سال ۱۳۹۰ است. (سرشماری ۱۳۹۰ خ). از روستاهای بزرگ بخش قهاوند می‌توان به روستای کو...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی شهر قهاوند

قهاوند

قَهاوَند مرکز بخش شرا شهرستان همدان است. جمعیت شهر قهاوند ۷۳۵۶ نفر در سال ۱۳۹۰ است. (سرشماری ۱۳۹۰ خ). از روستاهای بزرگ بخش قهاوند می‌توان به روستای کوزره اشاره کرد.

اکثر ساکنان این شهر به کشاورزی و کامیون‌داری مشغولند و بیشترین محصولات کشاورزی این روستا (یونجه، گندم، جو، هندوانه و چغندر قند) می‌باشد. زبان اهالی در کل منطقه بخش شرا به مرکزیت قهاوند زبان ترکی آذربایجانی می‌باشد.

ترابری

راه‌های اصلی این شهر:

  1. قهاوند به کوریجان: این راه پس از عبور از روستاهای بیوک آباد و قرخلر در کوریجان به جاده چهار بانده همدان رزن متصل می‌شود.
  2. قهاوند به همدان که از مسیر جاده ملایر ارتباط این شهر و بخش را با همدان و ملایر مرتبط می‌سازد. فاصله قهاوند به همدان ۴۵ کیلومتر می‌باشد.
  3. ارتباط استان مرکزی که از این بخش کمیجان در استان مرکزی را برقرار می‌سازد و این راه نزدیک تر از ملایر به اراک مرکز استان است. فاصله کمیجان تا قهاوند ۳۹ کیلومتر می‌باشد.
  4. جاده قهاوند به فامنین که تقریباً از بیست کیلومتری جاده قهاوند به کوریجان جدا شده وبعداز ۱۲کیلومتر واردشهرفامنین می‌شود. این جاده ۵ کیلومتر مانده به فامنین هم وارد آزادراه همدان-ساوه می‌شود.

منابع

  • مختصات و ارتفاع

خاطرات شما از سفر به قهاوند نگارش خاطره

  • جمعه, 03 آذر 1402

    خاک پای مهمان را سرمه چشمشان میکنند

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این شهر سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.