معرفی و اطلاعات کامل شهر محمودآباد نمونه

3.9K

محمودآباد نمونه

محمودآباد نمونه شهری در استان قزوین ایران. این شهر در ۵ کیلومتری مرکز استان قزوین بخش مرکزی شهرستان قزوین قرار دارد. جمعیت محمودآباد نمونه در سال ۱۳...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی شهر محمودآباد نمونه

محمودآباد نمونه

محمودآباد نمونه شهری در استان قزوین ایران. این شهر در ۵ کیلومتری مرکز استان قزوین بخش مرکزی شهرستان قزوین قرار دارد. جمعیت محمودآباد نمونه در سال ۱۳۹۵، برابر با ۲۱۹۸۲ نفر از ۶۴۶۱ خانوار بوده‌است.

در تاریخ ۲۵ فروردین ۱۳۷۸ محمودآباد نمونه مرکز دهستان اقبال غربی از توابع بخش مرکزی شهرستان قزوین، به شهر تبدیل و عنوان شهر محمودآباد نمونه شناخته شد. حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد از اهالی این شهر، افراد بومی و قدیمی هستند و شامل خانواده‌های شالی، چل بیگی، کیامیری، ماله میر،حسين قليها، محمدی، طالبی، عبادی، اسدی و سلطانی می‌باشد. از طایفه‌های مهم و پرجمعیت این شهر می‌توان طایفه‌های شالی و ماله میری را نام برد.

ترکهای آذربایجانی اکثریت جمعیت شهر را تشکیل می دهند. بعد از زلزله منجیل، مهاجرت به این شهر سرعت گرفت و جمعیت گیلک‌ها و کردهای این شهر افزایش یافت.

منابع

  • بلندا، جایگاه و نام‌های قدیم

2.باشگاه خبرنگاران حسام ماله میری

خاطرات شما از سفر به محمودآباد نمونه نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این شهر سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.