معرفی و اطلاعات کامل شهر رامشیر

10.8K

رامشیر

رامشیر با نام قدیمی خلف آباد، یکی از شهرهای استان خوزستان ایران است. رامشیر از شمال با از غرب با اهواز و بندر ماهشهر و از جنوب و شرق با امیدیه و از شم...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی شهر رامشیر

رامشیر

رامشیر با نام قدیمی خلف آباد، یکی از شهرهای استان خوزستان ایران است. رامشیر از شمال با از غرب با اهواز و بندر ماهشهر و از جنوب و شرق با امیدیه و از شمال شرقی با رامهرمز مجاورت دارد و در ۳۵ کیلومتری بندر ماهشهر است. رامشیر در تاریخ ۱۳ دی ۱۳۸۴ به شهرستان تبدیل شد.

پیشه بیشتر مردم آن کشاورزی است و رودخانه جراحی از کنار شهر می‌گذرد. محصولات کشاورزی شهرستان رامشیر عبارت‌اند از جو، گندم، صیفی‌جات. اماکن دیدنی این شهر امامزاده سید هاشم، موضیف میر عبداله، باغ مستوفی، سد انحرافی رامشیر، پارک ساحلی امامزاده سید علوان هستند. بزرگترین روستای این شهرستان "رمیله" نام دارد. این روستا با داشتن ۳ مدرسه (ابتدائی، راهنمایی و دبیرستان هرکدام در ۲ شیفت) و مسجد امام جعفر صادق (ع) پذیرای محافل آموزشی، فرهنگی و هنری بسیاری از روستاهای مجاور است.

این شهر از شهرهای هخامنشی خوزستان می‌باشد که در زمان اردشیر بنا شده‌است

منابع

خاطرات شما از سفر به رامشیر نگارش خاطره

  • چهارشنبه, 24 آبان 1402

    من عمرم در شهره رامشیر زندگی کردم همه بچه پاین لاتی دوزد او خیلی چیزایی اگر میاین میدونیچ منزورم چیه

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این شهر سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.