بهره‌برداران کردستانی ۳۷۰ میلیارد ریال خسارت گرفتند

بهره‌برداران کردستانی ۳۷۰ میلیارد ریال خسارت گرفتند

572

بهره‌برداران کردستانی ۳۷۰ میلیارد ریال خسارت گرفتند

سنندج - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: بهره‌برداران این استان در جریان سیل یک هزار و ۸۰ میلیارد ریال خسارت دیده بودند که تاکنون از محل تسهیلات بل...

بهره‌برداران کردستانی ۳۷۰ میلیارد ریال خسارت گرفتند

سنندج - ایرنا - رییس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: بهره‌برداران این استان در جریان سیل یک هزار و ۸۰ میلیارد ریال خسارت دیده بودند که تاکنون از محل تسهیلات بلاعوض و کم بهره، ۳۷۰ میلیارد ریال به آنها پرداخت شده است.

خالد جعفری روز سه‌شنبه در ستاد مدیریت بحران کردستان با بیان اینکه ۱۴ هزار و ۵۴۱ بهره بردار زیر بخش های کشاورزی استان امسال بر اثر وقوع سیل حدود یک هزار و ۸۰ میلیارد ریال خسارت دیدن،  افزود: دولت برای جبران خسارت ها در سال جاری ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض و ۲۱۰ میلیارد ریال نیز تسهیلات با کارمزد چهار درصد برای استان تخصیص   داد. وی اضافه کرد: در مرحله اول ۱۰۶ میلیارد ریال از محل تسهیلات بلاعوض ابلاغ شده که تاکنون دستور پرداخت ۱۰۴ میلیارد ریال آن به ۱۳ هزار و ۸۶۹ بهره بردار صادر شده که بیشتر آنها نیز خسارت های خود دریافت کرده اند. جعفری اظهار داشت: ۱۰۰ میلیارد ریال نیز از محل تسهیلات با کارمزد چهار درصد به بانک ها ابلاغ شده که تاکنون حدود ۵۰ درصد آن در بانک های عامل منجر به عقد قرار شده است. وی همچنین با اشاره به اینکه در این خسارت ها ۴۳ نقطه زیرساخت استان از جمله اماکن دامداری، پرورش طیور و کانال ها به میزان حدود ۱۰۰ میلیارد ریال خسارت دیدند، گفت: ۶۴ میلیارد ریال برای بازسازی این زیرساخت ها اعتبار تخصیص یافته است.

یک هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن از محل سیل ۹۸ در کردستان پرداخت شده است مدیر کل بنیاد مسکن کردستان نیز در این ستاد افزود: در اثر وقوع سیل اوایل سال جاری، ۲ هزار و ۱۸۰ واحد مسکونی استان دچار خسارت شد که برای نوسازی و بهسازی آنها حدود یک هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره و بلاعوض به آن تخصیص یافته است. رضا قادری با بیان اینکه یک هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال از این میزان تسهیلات چهار درصد و ۴۷۰ میلیارد ریال نیز بلاعوض است، اضافه کرد: تاکنون ۸۸۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره و ۱۲۰ میلیارد ریال نیز تسهیلات بلا عوض به متقاضیان پرداخت شده است. وی یادآور شد: از ۲ هزار و ۱۸۰ واحد خسارت دیده تاکنون یک هزار و ۷۹۷ واحد برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده‌اند که یک هزار و ۵۶۰ واجد قرارداد دریافت تسهیلات با بانک را منعقد کرده‌اند. قادری همچنین از آغاز طرح مسکن ملی در برخی شهرستان های استان خبر داد و افزود: تاکنون ۵۰۰ واحد در شهرستان های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان به بانک معرفی شده‌اند. مدیرکل مدیریت بحران استانداری کردستان نیز در این ستاد با اشاره به بروز سیل در ابتدای امسال اظهار داشت: این ستاد به منظور رسیدگی به وضعیت آسیب دیدگان تشکیل شده است. محمد فلاحی اضافه کرد: به منظور خدمت رسانی به مردم در فصل زمستان نیز ۲۱۲ گروه برف روبی در جاده ها مستقر شده و علاوه بر آن گروه های امدادی دستگاه های متولی از جمله هلال احمر و اورژانس نیز در جاده ها مستقر هستند. وی یادآور شد: همچنین تا پایان سفرهای نوروزی ۱۵۴ محل اسکان اضطراری در کردستان تعبیه شده است.

خاطرات شما از سفر به بهره‌برداران کردستانی ۳۷۰ میلیارد ریال خسارت گرفتند نگارش نظر

نظر خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این شهر سفر کند.
برای نوشتن نظر ابتدا ثبت نام کنید.