استاندار کردستان: مرز مه‌له خورد در سروآباد بازگشایی می‌شود

استاندار کردستان: مرز مه‌له خورد در سروآباد بازگشایی می‌شود

592

استاندار کردستان: مرز مه‌له خورد در سروآباد بازگشایی می‌شود

سنندج - ایرنا - استاندار کردستان گفت: مرز «مه‌له خورد» در سروآباد به منظور توسعه همکاری‌های اقتصادی بین ایران و عراق به ویژه اقلیم کردستان در آینده بسیار نزدیک ...

استاندار کردستان: مرز مه‌له خورد در سروآباد بازگشایی می‌شود

سنندج - ایرنا - استاندار کردستان گفت: مرز «مه‌له خورد» در سروآباد به منظور توسعه همکاری‌های اقتصادی بین ایران و عراق به ویژه اقلیم کردستان در آینده بسیار نزدیک بازگشایی شده و فعالیت خود را از سر می‌گیرد.

بهمن مرادنیا روز سه‌شنبه در دیدار با رییس و معاون اتاق بازرگانی استان حلبچه اقلیم کردستان عراق اظهار داشت: ایران با رسمی شدن مرز مه‌له خورد موافق بود و لازم است دولت اقلیم نیز موافقت دولت مرکزی عراق را برای این مهم جلب کنند.

وی بر لزوم تلاش برای حذف لفظ کولبری از کردستان تاکید و اضافه کرد: کولبران فرزندان این استان هستند و شنیدن این لفظ موجب عذاب است بنابراین برای حذف این لفظ خودمان باید کاری انجام دهیم کسی این کار را برای ما نمی‌کند.

مرادنیا با اشاره به اشتراکات دینی، قومی و فرهنگی استان های کردستان و حلبچه یادآور شد: به عنوان نماینده دولت در استان، اعلام می کنم  برای تقویت ارتباطات و همکاری ها با حلبچه آمادگی کامل داریم.

استاندار کردستان افزود: فرصت های سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران هر ۲ طرف وجود دارد و نباید همه مشکلات را بر عهده ادارات بگذاریم چرا که هنوز هم ترس و واهمه در سرمایه گذاران وجود دارد و همین امر سبب شده تا هر ۲ طرف فرصت های زیادی را از دست بدهند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان نیز در این دیدار گفت: علاقه مندی فراوانی وجود دارد که ارتباط تجاری و بازرگانی بیشتری میان کردستان و حلبچه وجود داشته باشد.

حسین فیروزی ملت ایران بویژه کردستان را غمخوار مردم حلبچه معرفی کرد و افزود: حوزه  کشاورزی، گردشگری سلامت و خدمات بهداشتی از جمله بخش هایی است که می‌تواند زمینه همکاری بین ۲ طرف را ایجاد کند.

فیروزی در خصوص درخواست های مطرح شده از سوی اتاق های بازرگانی سنندج و حلبچه تاکید کرد: تفاهم دو اتاق و ارائه پروپزال در قالب درخواست مشترک، پیگیری این مطالبات را راحت تر می‌کند.

اتاق بازرگانی حلبچه پیشنهادی مبنی بر حفر تونلی به طول ۲ کیلومتر به منظور اتصال طرفین در مرز مله خورد با هزینه سرمایه گذار اهل حلبچه مطرح کرد که به توصیه استاندار کردستان، مقرر شد طی درخواستی از طرف اتاق هر ۲ استان مطرح و پیگیری شود.

پیشوا احمدمحمود رییس اتاق بازرگانی حلبچه اقلیم کردستان عراق به همراه هیاتی روز دوشنبه به سنندج سفر کرد، ‌شرکت در نشست مشترک با رییس و اعضای اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی سنندج و جمعی از روسای اتحادیه‌ها و شرکت‌های تولیدی کردستان، امضای تفاهمنامه بین دو طرف، دیدار با استاندار کردستان و بازدید از واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی از برنامه‌های این سفر است.

خاطرات شما از سفر به استاندار کردستان: مرز مه‌له خورد در سروآباد بازگشایی می‌شود نگارش نظر

نظر خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این شهر سفر کند.
برای نوشتن نظر ابتدا ثبت نام کنید.