کرسی (نور)

242

کرسی (نور)

کرسی، روستایی از توابع بخش بلده شهرستان نور در استان مازندران ایران است. مردم این روستا در دهستان تتارستاق قرار دارد و براساس سرشما...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای کرسی (نور)

کرسی (نور)

کرسی، روستایی از توابع بخش بلده شهرستان نور در استان مازندران ایران است.

مردم

این روستا در دهستان تتارستاق قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۸۰ نفر (۵۹ خانوار) بوده‌است؛ و در حال حاضر سال ۱۳۹۲ جمعیت مردم کرسی به ۱٬۲۰۰ نفر رسیده که ۱٬۰۰۰ نفر آن‌ها ساکن شهرستان آمل می‌باشند و تعداد زیادی به تهران مهاجرت کردند. مردم روستا به زبان مازندرانی یا زبان تبری سخن می‌گویند. مردم روستا به کرسی‌چی مشهورند.

تقسیمات محله

روستای کرسی به دو محله به نام‌های کیامحله و اسحاق‌محله تقسیم می‌شود که کیامحله قسمت شرقی و بالادست روستا است و اسحاق‌محله قسمت غربی و پایین‌دست روستا را شامل می‌شود. همچنین در قسمت مرکزی روستا به نام حموم سره شهرت دارد.

آب و هوا

‏شامل آب و هوای معتدل کوهستانی و آب و هوای سرد کوهستانی است. دوری از دریا و افزایش تدریجی ارتفاع در اراضی جلگه‌ای، تغییرات خاصی را در آب و هوای این روستا پدیدآورده است. به‌طوری‌که در ارتفاعات ۱٬۸۰۰ تا ۳٬۰۰۰ متری، آب و هوای معتدل کوهستانی با زمستان‌های سرد و یخ‌بندان طولانی و تابستان‌های کوتاه و معتدل وجود دارد. در ارتفاعات بالای ۳٬۰۰۰ متر که دمای هوا به شدت پایین می‌آید، دارای زمستان‌های سرد همراه با یخ‌بندان طولانی و تابستان‌ها کوتاه و خشک است.

نگارخانه

یادکرد

منابع

  • مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا. «Korsi, Iran». در دانشنامهٔ ویکی‌پدیای انگلیسی، بازبینی‌شده در ۳ آوریل ۲۰۱۹.

خاطرات شما از سفر به کرسی (نور) نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.