پیمد

303

پیمد

پـِیمُد یا پـِیمُط یکی از روستاهای شهرستان نور مازندران است. این روستا در دهستان میان‌بند بخش مرکزی شهرستان نور واقع شده و ۱۸۴ نفر (۲۷ خانوار) ...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای پیمد

پیمد

پـِیمُد یا پـِیمُط یکی از روستاهای شهرستان نور مازندران است. این روستا در دهستان میان‌بند بخش مرکزی شهرستان نور واقع شده و ۱۸۴ نفر (۲۷ خانوار) جمعیت دارد.

فعالیت اصلی ساکنین روستا دامداری می‌باشد ولی در گذشته تمامی زمین‌های اطراف روستا مزارع گندم و جو بود. همچنین باغات اطراف روستا دارای درختان گردوی بسیار مرغوبی است.

مکانهای دیدنی

پارک جنگلی رویان

در ابتدای جاده رویان به سمت پیمد واقع شده‌است و یکی از بزرگترین پارکهای جنگلی شمال کشور می‌باشد که به علت دست نخورده بودن و بکر بودن طبیعت آن بسیار چشم‌نواز بوده و هرساله شاهد و پذیرای مهمانان بسیاری می‌باشد.


آبشار آب پری

آب پری منطقه‌ای گردشگر پذیر و خوش آب و هوا است که در استان مازندران و در فاصله ۵ کیلومتری شهر نور، نزدیکی شهر رویان و روستای پیمد واقع شده‌است. منطقهٔ آب پری دارای آبشاری به همین نام است. در آب پری درختان با فاصلهٔ کم از یکدیگر قرار دارند و بیشتر مناطق بکر و دست نخورده مانده‌است. این ناحیه همسایه پیمد، کجور و یوش می‌باشد. آبشار آب پری در کنارهٔ جاده قرار گرفته‌است. این آبشار، شباهت چندانی به آبشار ندارد زیرا قسمتی از سنگ‌های کوه در اثر رانش زمین در شیب تند کوه جمع شده‌اند و به علت پایین رفتن سطح آب، آب کمی از لابه‌لای این سنگ‌ها در جریان است. با این حال گردشگران پرشماری در روزهای تعطیل و تعطیلات آخر هفته به این محل می‌آیند. اختلاف درجه حرارت این ناحیه با هوای شهر رویان تقریباً ۱۰ درجه سانتی‌گراد است. درختان جنگلی در مناطق کم ارتفاع‌تر و درختان کاج در نقاط بلندتر دیده می‌شوند.

این جاده در تمامی طول سال یکی از زیباترین جاده های منطقه برای پیاده روی میباشد.

کوه زیبای سور دار

در اطراف روستا کوه ۱۹۵۰ متری «سوردار» قرار دارد و جاده‌ای با پیچ و خم‌های فراوان تا این قله بالا می‌رود که برای یک پیاده‌روی خانوادگی مناسب است. وقتی بالای کوه سوردار می‌رسید، دریا در کمترین فاصله زیر پایتان است. این منظره برای هر گردشگری دیدنی و دلفریب است.


سکوت زیبا و روستایی این منطقه یکی از ویژگی های این مکان محسوب میشود علاوه بر این ها از اهالی روستا میتوانید شیر و تخم مرغ و ... محلی و ارگانیک تهیه بکنید.

منابع

درگاه ملی آمار ایران[۱]

  • مختصات و ارتفاع
  • وب سایت روستای پیمد

خاطرات شما از سفر به پیمد نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.