پرن

810

پرن

پَرَن دهکده ای است از توابع بخش مرکزی شهرستان آمل در استان مازندران ایران. کوهستان پرن یکی از زیباترین ییلاق‌های مازندران می‌باشد و نزدی...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای پرن

پرن

پَرَن دهکده ای است از توابع بخش مرکزی شهرستان آمل در استان مازندران ایران.

کوهستان پرن یکی از زیباترین ییلاق‌های مازندران می‌باشد و نزدیکترین کوهستان به شهر آمل در کیلومتر ۲۰ جاده هراز محسوب می‌شود. دهکده پَرَن با مناظر استثنایی و تلفیقی از کوه و جنگل و با مناظر بکر و زیبا به همراه آواز خوش پرندگان، ابرهای زیبا آرامش و حس تازگی به جسم و روح انسان هدیه می‌دهد.

در سال ۹۸ جمعیت این دهکده حدوداً ۲۲۰ نفر بوده‌است. نکته حائز اهمیت در مورد دهکده پَرَن قرار گرفتن آن در بالای سد در حال احداث سد هراز (سد منگل) می‌باشد که در آینده نه چندان دور این کوهستان با داشتن کوه و جنگل و دریاچه تبدیل به قطب توریستی و گردشگری در شمال کشور می‌شود.

پرن با ارتفاع۱۳۰۰ متر از سطح دریا دارای آب و هوای خنک و مطبوع است و در تابستان در این ییلاق خبری از گرمای شدید و آب و هوای شرجی سواحل دریا خزر نیست.

پرن به دلیل داشتن مسیرهای بکر و دست نخورده کوهستانی و جنگلی همه ساله میزبان طبیعت دوستان و کوهنوردان از اقصی نقاط استان و کشور می‌باشد.

جمعیت

براساس آخرین سرشماری مرکز آمار ایران که در سال ۱۳۸۵ صورت گرفته، جمعیت آن ۸۶ نفر (۲۰ خانوار) بوده‌است.

منابع


خاطرات شما از سفر به پرن نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.