بیدرون

395

بیدرون

بیدرون، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان سیاهکل در استان گیلان ایران است. روستای بیدرون دارای ۱۱۰ خانوار وبیش از ۲۵۰ نفر جمعیت داشته ودارای مردمانی ...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای بیدرون

بیدرون

بیدرون، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان سیاهکل در استان گیلان ایران است. روستای بیدرون دارای ۱۱۰ خانوار وبیش از ۲۵۰ نفر جمعیت داشته ودارای مردمانی بسیار خوب وزحمت کش و شغل اصلی آن‌ها کشاورزی و در کنار کشاورزی به دامداری می‌پردازند. روستای بیدرون دارای امکانات آب و برق وگاز وتلفن ثابت بوده ونیز در روستا کارگاه چوب بری وبلوک‌سازی وکابینت‌سازی و دو کارخانه برنجکوبی وجود دارد. در این روستا امامزاده‌ای به نام آقا سید حسین(ع) مدفون می‌باشد که در جوار آرامگاه ایشان مسجد و آرامگاهی با همین نام بنا گردیده است. هر ساله در روز ۲۸ ماه صفر مراسم باشکوهی به نامعلم واچینی در این روستا و در جوار امامزاده برگزار می‌شود. در این مراسم که با حضور اهالی روستا و مهمانان بسیار زیادی از شهرهای مختلف کشور برگزار می‌شود مداحان به ذکر مصیبت اهل بیت (ع) می‌پردازند و غذای نذری در بین مهمانان توزیع می‌شود. از مشاهیر این روستا می‌توان به استاد مصطفی رحیم پور شاعر و خواننده فولکلور و مشهور گیلانی اشاره نمود.

جمعیت

این روستا در دهستان مالفجان قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۳۶ نفر (۸۱خانوار) بوده‌است.


منابع

  • «نتایج سرشماری ایران در سال ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار. بایگانی‌شده از روی نسخه اصلی در ۲۱ آبان ۱۳۹۲.

خاطرات شما از سفر به بیدرون نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.