طش

1.1K

طش

طش، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان رشت در استان گیلان ایران. واقع در رشت، گیلان، شمال ایران: روستایی با نام طش در حاشیه شهرستان رشت قرار دارد....

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای طش

طش

طش، روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان رشت در استان گیلان ایران. واقع در رشت، گیلان، شمال ایران: روستایی با نام طش در حاشیه شهرستان رشت قرار دارد. پس از گذشتن از روستای آلمان و انتهای دیوار فرودگاه رشت در شمال روستای آلمان به روستای طش که منطقه ای خوش آب و هوا می‌باشد می‌رسیم. این روستا دارای یک کارخانه شالی کوبی و چند فروشگاه و یک مسجد می‌باشد. منطقه‌ای است آرام که با باغ‌ها و زمین‌های کشاورزی احاطه شده‌. این روستا از طریق جاده‌ای آسفالت به محله گلسار رشت متصل می‌باشد؛ و از شرق به اتوبان رشت انزلی و از غرب به پیربازار متصل است. جمعیت روستا حدود ۹۶۴ نفر می‌باشد که به دلیل نزدیکی به محله گلسار و خوش آب و هوا بودن منطقه و فاصله مناسب با فرودگاه اقدام به سکونت و ساخت ویلا در آن منطقه کرده‌اند.

جمعیت

این روستا در دهستان پیربازار قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۹۶۴ نفر (۲۵۱خانوار) بوده‌است.

منابع

خاطرات شما از سفر به طش نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.