جلماجرد جدید

282

جلماجرد جدید

جلماجرد روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان خمین در استان مرکزی ایران است. در مورد روستای تاریخی گلماگرد: روستای گلماگرد از توابع شهرستان خمین ودر فاصل...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای جلماجرد جدید

جلماجرد جدید

جلماجرد روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان خمین در استان مرکزی ایران است. در مورد روستای تاریخی گلماگرد: روستای گلماگرد از توابع شهرستان خمین ودر فاصله ی 25 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان (خمین) قرار دارد. این روستا در حال حاضر دارای 236 خانوار و 673 نفر جمععیت می باشد. زبان وگویش مردمان آن فارسی محلی و شغل ودرآمد آنها اغلب کشاورزی، دامداری وتولید شیر خام ومحصولات کشاورزی گندم و جو، پیاز، تنباکو، علوفه و ... می باشد. مردم این روستا در سالهای ابتدایی انقلاب اسلامی (سال 57) همچون دیگر مردم کشورمان ایران، نقش بسزایی در راهپیمایی ها و پیروزی انقلاب اسلامی داشتند و در زمان دفاع مقدس نیز در راستای دفاع از خاک و وطن اسلامی ایران علاوه بر تعداد کثیری سرباز وظیفه که در آن زمان در جبهه ها حضور داشتند و انجام وظیفه می نمودند تعداد 65 نفرنیز به عنوان داوطلب بسیجی به جبهه های جنگ و مناطق عملیاتی اعزام و بعضاً هر کدام به صورت اعزام مجدد چندین مرتبه در طول این سالها در جبهه ها حضور داشتند که در این رابطه تعداد14 شهید (هفت نفر سرباز و هفت نفر بسیجی)، یک نفر آزاده و حدود 20 نفر جانباز تقدیم انقلاب نموده که از اسناد افتخار روستای گلماگرد می باشند و اکنون نیز اهالی این روستا با حفظ روحیه انقلابی و شهادت طلبی، مطیع امر رهبری معظم انقلاب و ولایت فقیه می باشند.

جمعیت

این روستا در دهستان گله‌زن و در شرقی ترین قسمت شهرستان خمین قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۸۹۸ نفر (۲۶۷خانوار) بوده‌است.

منابع

  • «نتایج سرشماری ایران در سال ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار. بایگانی‌شده از روی نسخه اصلی در ۲۱ آبان ۱۳۹۲.

خاطرات شما از سفر به جلماجرد جدید نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.