ارکلو

295

ارکلو

ارکلو (به لاتین: Arekloo)روستایی در دهستان هندودر بخش سربند شهرستان شازند استان مرکزی ایران است که در ۹ کیلومتری جنوب غربی هندودر واقع است. ...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای ارکلو

ارکلو

ارکلو (به لاتین: Arekloo)روستایی در دهستان هندودر بخش سربند شهرستان شازند استان مرکزی ایران است که در ۹ کیلومتری جنوب غربی هندودر واقع است.

جغرافیا

این روستا از شمال شرقی مجاور به روستای ده گلشن (ده کلبی سابق) و از جنوب مجاور به روستای قلعه نو می‌باشد. دارای آب و هوای سرد در زمستان و گرم در تابستان و آب و هوایی مطبوع در بهار می‌باشد.

مردم

زبان گویش اهالی این روستا ترکی (متفاوت از ترکی آذری) می‌باشد. مردم این روستا به دامپروری و کشاورزی که هر دو به صورت سنتی انجام می‌شوند اشتغال دارند.

بر پایه سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵ جمعیت این روستا ۶۰ نفر (۲۲خانوار) بوده‌است.با این حال این جمعیت ثابت روستا بوده و در مراسم مربوط به سال نو (عید نوروز) و ماه محرم جمعیت مهاجر که بعلت اشتغال در شهرهای بزرگ ساکن می‌باشند افزایش می‌یابد.

امکانات

تنها محل دیدنی این روستا امامزاده‌ای است که در پایین دست روستا واقع است. سالهاست که این امامزاده اثری از امامزاده بودن ندارد و تنها یک مقبره متعلق به یکی از اهالی در آن وجود دارد و افرادی که برای زیارت به آنجا می‌روند به اشتباه آن مقبره را زیارت می‌کنند

اهالی این روستا برای انجام امور اداری مانند پرداخت قبض برق و خرید به هندودر مراجعت می‌نمایند. این روستا از اواسط دههٔ ۶۰ دارای آب لوله‌کشی بدون تصفیه و گندزدایی و همچنین برق می‌باشد.

منابع

خاطرات شما از سفر به ارکلو نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.