اشکفتان

386

اشکفتان

اشکفتان، روستایی از توابع بخش موچش شهرستان کامیاران در استان کردستان ایران است. جمعیت این روستا در دهستان امیرآباد قرار دارد و براساس...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای اشکفتان

اشکفتان

اشکفتان، روستایی از توابع بخش موچش شهرستان کامیاران در استان کردستان ایران است.

جمعیت

این روستا در دهستان امیرآباد قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۹۲ نفر (۵۵خانوار) بوده‌است.

منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

خاطرات شما از سفر به اشکفتان نگارش خاطره

  • عبدالواحد خالدی

    یکشنبه, 04 تیر 1402

    آن طوری که من از مرحوم عمویم ملا شهاب الدین خالدی شنیدم اهالی روستای اشکفتان در زمان های قدیم هم دوره ی هارون الرشید خلیفه بغداد ۷خانوار "گه ور" به معنی آتش پرست بودند.که ظاهرا چند نفرشان داخل غار زندگی می کردند. زمانی که هارون الرشید دستور قتل عامل روحانیون "مه لا قڕان"در کشور را صادر می کند. دو روحانی از اهالی کوردستان عراق از ترس جان فراری می شوند و پس از ماهها سر از اشکفتان در می آورند.این دو روحانی به اسم خضر و الیاس با این ۷خانوار زرتشتی در این منطقه کوهستانی و سردسیر هم نشین می شوند,که هیچی از اسلام ومسلمانی نشنیده بودند.با رافت و خلق وخوی نرمی که دارند به ارشاد آنان می پردازند و آیین اسلام را برایشان تشریح می کنند و به مرور آنان مسلمان می شوند.

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.