کلاته سبز

352

کلاته سبز

کلاته سبز، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان فریمان در استان خراسان رضوی ایران است.، با عبور از شهر فرهادگرد حدود 10 کیلومتر جاده خاکی را طی نموده و ...

با سلام خدمت شما بیننده گرامی ! اطلاعات نمایشی در زیر از ویکی پدیا جمع آوری شده و ممکن است قدیمی یا صحیح نباشند. لطفا با نشر صحیح اطلاعات ما را یاری کنید.

معرفی روستای کلاته سبز

کلاته سبز

کلاته سبز، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان فریمان در استان خراسان رضوی ایران است.، با عبور از شهر فرهادگرد حدود 10 کیلومتر جاده خاکی را طی نموده و به دوراهی که سمت راست روستای کلاته سبز و سمت چپ روستای کلاته خوش می‌رسیم.در مقابل این دو راهی تپه بسیار بزرگی وجود دارد که جاده ای به طول 300 متراز کنار این تپه شما را به ورودی روستا می‌رساند . این تپه از فواصل دور به‌خوبی قابل رویت می‌باشد و نشانه ای خوب برای این روستا می‌تواند باشد از صعود به این تپه و تماشای منطقه از بالای ان دریغ نکنید. این روستا در کنار کوه قطارالنگ قرار دارد که در فصل بهار بسیار خوش آب و هواست. در ورودی این روستا چشمه ای است که آب بسیار سرد و گوارایی دارد و آب شرب مردم روستا را تأمین می‌کند البته روستا دارای آب لوله کشی می‌باشد. این روستا دارای برق و لوله کشی گاز طبیعی نیز می‌باشد که باعث رفاه قابل توجه اهالی آن شده‌است . اهالی ان به کار کشاورزی و دامپروری می‌پردازند.

مکان‌های تفریحی و مناظر دیدنی

شرشری، سنگ سوراخ، پیش کمربزی، زلزله، اولنگ،مزار

جمعیت

براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۲۰۰ نفر (۴۹خانوار) بوده‌است.

منابع

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.

خاطرات شما از سفر به کلاته سبز نگارش خاطره

خاطره خود را برای دیگران بنویسید تا اگر کسی دوست داشت به این روستای سفر کند.
برای نوشتن خاطره ابتدا ثبت نام کنید.